Kontakt
Samorządowe Przedszkole w Oleszycach
Strona głowna  /  PROJEKTY
PROJEKTY

Międzynarodowy Projekt Czytelniczy
„MAGICZNA MOC BAJEK" – podsumowanie zadań



Głównym celem Projektu jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym wobec osób z niepełnosprawnością.

Cele szczegółowe:

- Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci.
- Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości.
- Przekazywanie za pośrednictwem Literatury wartości moralnych.
- Wyzwalanie pozytywnych emocji (radości, zadowolenia, poczucia bezpieczeństwa).
- Rozwijanie wyobraźni, koncentracji i uwagi, zdolności twórczego myślenia.
- Wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka.
- Kształtowanie postawy empatii wobec osób niepełnosprawnych.
- Przedstawienie dzieci z niepełnosprawnością jako wartościowych ludzi, którzy chcą się bawić, śmiać, uczestniczyć w życiu grupy



MODUŁ I - „Szanuję drugiego człowieka” - Październik 2019

Dzieci jako pierwszą wysłuchały baśń pt.„Kopciuszek”

Zrealizowane zadania:

1. „Kopciuszek zaprasza na bal” - zorganizowaliśmy bal postaci z bajek



2. „Kryształowy pantofelek” - zorganizowaliśmy konkurs plastyczny dla dzieci z rodzicami



3. „W naszej sali w czterech kątach każdy sam po sobie sprząta” - generalne porządki w sali; dzieci segregowały klocki, układały książeczki na półkach.


MODUŁ II - „Kto to jest Przyjaciel?” - Listopad 2019

Zrealizowane zadania:

1. ,,Kto to jest przyjaciel?"- wypożyczyliśmy w bibliotece wspaniałą książeczkę ,,Dinuś. Przygody małego dinozaura". Na podstawie opowiadania ,,Misja ratująca życie" wyjaśniliśmy znaczenie słowa ,,PRAWDZIWY PRZYJACIEL"



2. ,,Chciałem się tylko upewnić, że jesteś"- burza mózgów. Zaprosiliśmy do przedszkola Panią Dyrektor Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej - Irenę Janiszkiewicz, która przeczytała dzieciom bajkę o Kubusiu Puchatku. Na jej podstawie dzieci formułowały odpowiedzi na pytania, oceniały postępowanie bohaterów. Ponadto wskazywały pozytywne cechy swoich kolegów i koleżanek.



3. „Kwiat przyjaźni” - wykonaliśmy grupową pracę plastyczną – każdy płatek oznacza cechy dobrego przyjaciela.



 

4. Obchodziliśmy również ŚWIATOWY DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA. Odwiedziliśmy bibliotekę, aby obejrzeć bajkę o Misiu Uszatku i odszukać bajki, których bohaterami są misie.



 

MODUŁ III - „Czy inny znaczy gorszy?” - Grudzień 2019

Zrealizowane zadania:

1. "Czy inny znaczy gorszy?" zajęcie tematyczne: próba odpowiedzi na pytanie; wyjaśnienie pojęć tolerancja, akceptacja na podstawie bajki „Brzydkie kaczątko” H.CH.Andersena


2. "Kartka świąteczna dla Przyjaciela z daleka"- wykonaliśmy i wysłaliśmy świąteczne kartki do dzieci z przedszkoli z zagranicy oraz wręczyliśmy kartki emerytom – byłym pracownikom przedszkola oraz zaprzyjaźnionym instytucjom.


3. "Zaczarowane zapałki" - nauka inscenizacji Dziewczynka z zapałkami.



MODUŁ IV–Jesteśmy Razem, pomagajmy sobie Wzajemnie”-Różne rodzaje niepełnosprawności - Styczeń 2020

1. ,Rozmawiajmy - pomagajmy". Poznaliśmy bliżej postać Sandry, dziewczynki, dla której przedszkolaki zbierają plastikowe nakrętki. Wszyscy wiemy, że trzeba i warto pomagać.

2. „ Niepełnosprawność nie jest zaraźliwa" - poznaliśmy różne rodzaje niepełnosprawności. Poprzez zabawę próbowaliśmy poczuć i zrozumieć, jakie to uczucie, gdy nic się nie widzi. Poznaliśmy pismo Braille'a. Rozmawialiśmy, w jaki sposób można pomóc osobom z niepełnosprawnością.




3. "Budujemy ciszę" – zajęcia tematyczne o ludziach słabosłyszących. Nauka piosenki „Budujemy ciszę”

 

MODUŁ V - Luty 2020


1. ,, Nowe szaty cesarza " - dzieci wysłuchały bajkę , następnie zaprojektowały i wykonały ,,prawdziwą szatę cesarza".


 

2. ,, Dlaczego Pinokio ma długi nos ?" - dzieci  po wysłuchaniu bajki ,, Pinokio" , przedłużały nosek Pinokia podczas zabawy ,,Prawda czy fałsz". Na podsumowanie zajęć wykonały pracę plastyczną.



 

MODUŁ VI - Strach ma wielkie oczy - Marzec 2020

 

1. Był sobie strach - malowanie według inwencji twórczej dzieci przy nagraniu J.S Bach "Toccata" - zadanie zrealizowane w ramach nauczania zdalnego 

 

MODUŁ VII - „Chciwość nie popłaca” - Maj 2020

 

1. „Nasze prośby do złotej rybki” – dziecięce marzenia do spełnienia – wystawa rysunków, o czym marzą dzieci.

2. „W królestwie złotej rybki” – burza mózgów, co dzieci zmieniłyby na lepsze w otaczającym ich świecie, gdyby były złotą rybką.

2. ,,Franklin boi się ciemności "

ZADANIE DODATKOWE

,,Najpiękniej czyta moja mama i mój tata "
W ramach realizacji projektu czytelniczego ,,Magiczna moc bajek " 4 - 5 latki z uwagą wysłuchały bajki ,, Ołowiany żołnierzyk " , którą przeczytała nam mama Wojtusia. Po wysłuchaniu bajki, nauczyliśmy się robić łódeczki z papieru.

Kolejnym razem dzieci wysłuchały wiersz ,, Rzepka" , który przeczytał tata Wojtusia. Przygotował ponadto dla dzieciaków niespodziankę - przyniósł gitarę, przy akompaniamencie której, wspólnie śpiewaliśmy i ilustrowaliśmy ruchem piosenkę ,,Mucha w mucholocie". Spotkanie to sprawiło przedszkolaki wiele radości.

ZADANIE DODATKOWE

W ramach projektu gościliśmy w przedszkolu Teatrzyk kukiełkowy „Bajka” z przedstawieniem „Jaś i Małgosia”. Bajka, którą mamy wrażenie że zna każde dziecko została ukazana w ciekawy sposób. Celem bajki było zachęcenie do uprawiania sportów, aby nie mieć wad postawy i bólu pleców jak Baba Jaga. Bohaterzy bajki przypomnieli nam, jak ważne są dobre relacje w rodzinie. Przekonaliśmy się, że miłość między rodzeństwem i bliskimi może przezwyciężyć wszelkie trudności. Po przedstawieniu dzieci mogły choć przez chwilę zostać aktorami. Dzielnie dzwigały duże kukiełki. Być może któreś z nich zostanie w przyszłości aktorem?

Kolejne spotkanie z teatrzykiem kukiełkowym. Tym razem oglądaliśmy bajkę pt. „Trzy świnki”. Dzieci choć doskonale znają tę bajkę to z wielkim zainteresowaniem śledziły perypetie bohaterów. Po obejrzeniu bajki miały możliwość po raz kolejny zabawić się w aktorów manipulując pięknymi kukiełkami.

 

ZADANIE DODATKOWE

 

„Dzień Kolorowej Skarpetki”- zainicjowanie w całej placówce akcji „Załóż kolorowe skarpetki”

Zjednoczyliśmy siły - pokazaliśmy, że siedząc w domu również możemy pomagać ! 

 

   

 


Ostatnia aktualizacja: 2020-05-25